Basisschool Lucerna

Basisschool Lucerna

woensdag 7 maart 2012

Goudlokje & de 3 beren

Toen we maandag in onze klas kwamen zagen we iets vreemd op de grond!!! Pootafdrukken... drie verschillende: grote, middelgrote en kleine afdrukken... Hee??? Van wie zouden die zijn? De kleuters hadden allemaal wel een idee. Van een tijger? Van een panter? Van een poes? Van beren?



De juf vond ook een boekje.... zou het van beren zijn?!
we maakten Goudlokje met haar gouden krullen... heel moeilijk, we rolden strookjes papier helemaal op! en ons poppenhuisje werd omgetoverd tot het huis van de 3 beren!
we schilderden ook de 3 beren: de grootste, de middelste en de kleinste! en we maakten zelf heerlijke berenpap! Mmmmm!
De meeste kleuters smulden van de berenpap, maar niet iedereen vond het lekker (we zijn dan ook geen beren he? ;-))

we maakten ook een telwerkje... je moest goed kijken en tellen hoeveel beren er in het huisje woonden.
en we speelden zelf toneel: het verhaal van Goudlokje en de drie beren!

Ook in de poppenkamer kon je het toneeltje spelen! Wat een getalenteerde acteurs hebben wij in onze klas, zeg!!! :-)
We leerden ook een lang liedje (op het deuntje van 'in het bos daar staat een huisje'):
In het bos daar staat een huisje
Goudlokje keek door het raam
Wie zou hier nu toch wel wonen?
Zou ik durven binnengaan?
KLOP KLOP KLOP ... zwieeep (deurtje open)
Grote stoelen, kleine stoelen
en drie bordjes berenpap
Even proeven, zou dat mogen?
Ik neem gauw een hap!
HAM!!! MMMMMM LEKKER!
Kijk, 3 bedjes op een rijtje
't kleinste dat past net voor mij
Even rusten, 't zal wel mogen
maar hou het geheim...
SSSSSST!!!

3 opmerkingen:

  1. Mijn meisje is wel het allermooiste goudlokje van de hele klas! Zo lief...
    Het was heel leuk het voorbije weekend met Odile! Ik heb een heel weekend met mn fototoestel rondgelopen. Maandag hebben we met de hele klas "odile de krokodil koekjes" gegeten. Spijtig dat u er niet was, maar u kan er nog (verse) verwachten!
    groetjes

    Nadine
    mama van Amine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd naar de avonturen van Amine & Odil! :-)
    En naar de koekjes, mmmm! ;-)
    Oh en wat was ik blij toen ik post kreeg van de kapoentjes & van juf Nadine... dat deed deugd!!! Dankjewel!!!
    Ik hoop dat ik jullie maandag weer zie!

    Groetjes,
    Juf Karen

    BeantwoordenVerwijderen