Basisschool Lucerna

Basisschool Lucerna

zaterdag 28 april 2012

Bertje wil vliegen!

Bertje kwam bij ons in de klas want hij was héél verdrietig. Hij wou zo graag eens vliegen als een vogel!!
Maar hij had geen vleugels als een vogel natuurlijk... Wij wouden hem helpen en dachten mee na over wat er wel allemaal vliegt: "Vogels, luchtballonnen, vliegtuigen, vlinders, ..."


Bertje
we vonden nog heel wat dingen die kunnen vliegen... sommige kleuters kenden zelfs een zeppelin!
we besloten voor Bertje een luchtballon te maken zodat hij eens echt kon vliegen!
Veel werk: eerst kranten scheuren!

daarna moesten we een ballon helemaal beplakken met lijm en krantenpapier. Bah, zo glibberig ;-)




we lieten ook onszelf vliegen. We tekenden zelf een luchtballon en gaven hem mooie kleuren (zo kunnen we hem al van ver in de lucht zien!)




en uiteindelijk vlogen we allemaal rond in de klas met onze luchtballonnen!

Bertje moest nog wat geduld hebben.... ondertussen speelden wij met hem in de klas!
 als de lijm was opgedroogd konden we de ballonnen schilderen....



er waren ook al luchtballonnen te zien op ons tekenbord!  
onze luchtballon is bijna klaar... nu nog een mandja maken!  

Bertje kon eindelijk een luchtballon uitproberen! Hij pastte er net in... Klaar om op te stijgen, Bertje?
daar gaat hij dan!!!
helemaal tot boven!!!
toen het eindelijk eens niet regende deze week, gingen we gauw naar buiten om te kijken wat we allemaal in de lucht zagen: "veel wolken, veel vogels & veel vliegtuigen héééél hoog in de lucht"
Jammer dat er net geen luchtballon voorbij vloog... :-)

dat witte stipje in het midden..... EEN VLIEGTUIG!
we zagen in de boekjes dat er heel veel verschillende vliegtuigen zijn en hoe de luchthaven eruit ziet.
 Thuis werden er ook mooie luchtballonnen gemaakt!
 en werden er mooie vliegtuigen meegebracht naar de klas!! Superleuk!



"Ceren airlines" :-)
 Ondertussen vlogen er heel wat vliegtuigen rond in de klas en Bertje.... die was nog steeds aan het vliegen, hoog in onze klas!
 de vliegtuigen stegen op en landden volop in onze klas!


wie werkt er allemaal in de luchthaven??

We leerden ook nog een liedje:

"Soms zou ik willen vliegen als een vogeltje, een vogeltje, een vogeltje
Soms zou ik willen vliegen als een vogeltje, heel heel hoog
Zo hoog, zo hoog
Ik zou willen dat ik echt eens vloog
Zo hoog zo hoog
Ik zou willen dat ik echt eens vloog!

Soms zou ik willen vliegen in een luchtballon, een luchtballon, een luchtballon
Soms zou ik willen vliegen in een luchtballon, heel heel ver
zo ver, zo ver
Veel verder dan de verste ster
Zo ver, zo ver
Veel verder dan de verste ster

Soms zou ik willen vliegen in een vliegtuig, een vliegtuig, een vliegtuig
Soms zou ik willen vliegen in een vliegtuig, heel heel vlug
zo vlug, zo vlug
veel sneller dan de snelste mug
zo vlug, zo vlug
veel sneller dan de snelste mug!


Op maandag 30 april en dinsdag 1 mei: GEEN SCHOOL! Geniet van het lange weekend!

Liefs,
Juf Karen 

1 opmerking:

  1. Amine kwam vrijdag zo fier als een gieter thuis met haar luchtballon! Hij vliegt ondertussen rond in haar slaapkamer!
    Bedankt juf Karen voor de vele mooie knutselwerkjes die u met onze kindjes maakt.

    Tot woensdag ;)
    Nadine
    mama van Amine

    BeantwoordenVerwijderen